Rozkład dnia
Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00 - 18:00. Rozkład zajęć w przedszkolu określa ramowy rozkład dnia.Uwzględnia on wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza jest organizowana odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do obowiązującej podstawy programowej
RAMOWY ROZKŁAD DNIA:
6:00- 8:30 Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne i zespołowe wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci. Zabawy rozwijające mowę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję dzieci. Zabawy samorzutne w dowolnych kącikach zainteresowań. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela.Czynności higieniczne, przygotowania do posiłku.
8:30 - 9:00 - śniadanie I tura
9:00 - 9:30 - śniadanie II tura
9:00/9:30-11:30 - Sytuacje edukacyjno-wychowawcze organizowane przez nauczyciela, wyzwalające twórczą postawę i ekspresję dzieci. Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne inspirowane przez nauczyciela i organizowane przez niego. Samorzutna aktywność ruchowa, konstrukcyjna, poznawcza, badawcza lub inna- wypływająca z inicjatywy dzieci podejmowana w klasie lub w ogrodzie. Spacery, wycieczki, sytuacje okolicznościowe..Czynności higieniczne, przygotowania do posiłku.
11.30 - 12:00 - obiad I tura
12:00 - 12:30 - obiad II tura
12:30 - 14:30 - Odpoczynek poobiedni - słuchanie muzyki relaksacyjnej lub literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub odtwarzanej z płyt CD. Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę. Zabawy samousprawniające wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci - dowolne i organizowane przez nauczyciela (w sali lub w ogrodzie). Zajęcia dodatkowe wynikające z organizacji pracy przedszkola..Czynności higieniczne, przygotowania do posiłku.
14:30 - 14:45 - podwieczorek I tura
14:45 - 15:00 - podwieczorek II tura
14:45/15:00 - 18:00 - Kontynuacja aktualnej tematyki-utrwalanie wierszy, piosenek. Zabawy ruchowe i integrujące grupę. Praca indywidualna lub w małych zespołach z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych-wspierające ich rozwój. Samorzutne zabawy dzieci podejmowane w klasie lub w ogrodzie-inspirowane w miarę potrzeb nauczyciela. Czynności porządkowe- rozchodzenie się dzieci.